Brazil - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Marlinde & Co - WaarBenJij.nu Brazil - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Marlinde & Co - WaarBenJij.nu

Brazil

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlinde & Co

01 Maart 2008 | Brazilië, Brasilia

FOR ENGLISH SCROLL DOWN

Na een heerlijke reis dankzij de slaappillen van Pat&Jim en met genoeg eten voor de eerste twee weken meegekaapt uit het vliegtuig (een overblijfsel van Peking Express) stonden we dan eindelijk in ons hostel in Sao Paolo, Brazilie!

De reis vanaf het vliegveld was nog knap lastig. Je hebt eigenlijk nog 2 paar ogen en een paar extra handen nodig om ervoor te zorgen dat je niet op dag 1 al word beroofd. Ik kan jullie ook vertellen dat het niet makkelijk is favela kindjes van je af te slaan met een TE zware backpack (Pap, het eerste pakketje is al bijna onderweg) en dan ook nog eens de 10 kilo meegepaakt voedsel.
Desalnietemin kwamen we met vol enthousiasme ons hostel in! Eindelijk ging de reis beginnen, maar onze blijdschap werd al snel in de kiem gesmoord!

De eigenaar kwam met een kaartje van Sao Paolo aanzetten waar hij vervolgens met een blauwe pen alles begon aan te strepen waar je maar beter niet kon komen.. Hij was inmiddels al 10 minuten aan het krassen en de enige opmerkingen die we zo nu en dan hoorden waren ' don't go here.. and don't go here.. you don't want to go here.. You can go here, but I won't do that!
Okay dan! Toen we ons kaartje terug kregen kwam het erop neer dat we maar beter helemaal nergens heen konden gaan. We zijn vervolgens maar de hostel bar ingedoken waar het nog knap gezellig was omdat iedereen in het zelfde schuitje zat.
De volgende ochtend dan toch de straten maar op. Je moest nog goed uitkijken dat je niet over een hoopje zwervers struikelde want de hele stad ligt er vol mee! Op een gegeven moment zijn we ook maar gestopt met de plasjes bloed te tellen op straat want er kwam maar geen eind aan.
Lugubere stad.. rare sfeer,, kortom.. NEXT

Op naar Rio met de nachtbus.. Fanstastische stad, heerlijk hostel.. Alhoewel ze wel heel veel mensen in een dorm stoppen (20 incl. een snurkende tientonner). Opniew was ik blij met de slaappillen van Pat&Jim!
Je kan Rio niet verlaten zonder HET strand uit te checken.. CopaCabana.. Toen we het hostel uit liepen werden we nageschreeuwd door de eigenaresse dat we absoluut niet moesten vergeten ons in te smeren en dat we goed moesten uitkijken voor berovingen omdat we er zo maagelijk wit uitzagen..
En inderdaad.. heel de dag op zoek geweest naar die ene persoon witter dan ons.. En er 1 gevonden, een engelsman! telt dus niet meer..
Uiteraard zijn we ook het nachtleven van Rio ingedoken en we zijn die avond meteen getuige geweest van een aantal berovingen. Met alles erop en eraan inclusief mijn eerste ervaring met traangas..
Wij zijn nog niet beroofd trouwens..

Na Rio vonden we het weer tijd om te chillen en samen met een paar mensen die we hadden ontmoet naar Ilha Grande gecruised. Ilha Grande is een heerlijk eiland waar geen auto's rijden en nog geen banken zijn.. Een lekker laidback sfeertje waar we wel zin in hadden na steden als Sao Paolo en Rio. Het was fantastisch om naar het strand te gaan en ook te kunnen zwemmen zonder heel de tijd panisch naar je spullen te kijken.
Dit eiland heeft fantastisch mooie stranden en een gigantisch regenwoud dus ons tentje kwam goed van pas.

Na een week waren we weer chilled out en hebben we een bus gepakt (lees-->26 uur dubbel gelegen) naar de Iguazu Falls waar we nu vertoeven.

What can I say.. Het is hier heerlijk. We zijn de grens (naar Argentinie) over en zitten nu in apparently het beste hostel van Zuid Amerika en I totally agree. Argentinie is top en ze hebben hier heerlijk vlees en gratis caipirihnas. De falls zijn ongelooflijk en groots.

We love It!

Keep u in touch..

Heel veel liefs en dikke KUS

P.S We gaan een bierdagboek voor jullie bijhouden. In elk land zullen we de lokale bieren testen en ze beoordelen.

BRAZIL

SKOL--> iedereen zweer erbij maar why? Zeer weinig smaak en rare bubbels..
ITAIPAVA--> Onze favorite! Lekker en goedkoop..
BRAHMA--> na 10 Brahma's is het ineens lekker..

P.P.S PEKING EXPRESS zal beginnen op woensdag 5 maart 20.30 uur op net5.. De eerste aflevering zal extra lang worden.

So off we go.. All packed and ready to go we take off with ample amounts of sleeping pills courtesy of mom and Jim and immediately start hoarding all the food we can muster on the airplane (remnants of Peking Express).. Had a really relaxing flight and we then arrive in Sao Paolo amidst the puddles of blood on the streets. Holy crap.. talk about an intimidating city.. We arrive at night and make our way to the hostel we had booked. once we arrive at the hostel the guy takes out a map and a pen and subsequently tells us that we can't go there or there or there or there and for that mater there, there or there.. in the end we're better off not leaving the bloody hostel at all.. The best part is the fact that the guy is telling us all this with the biggest smile on his face as if he's telling us about the various flavours of ice cream he's got behind the counter..

Sao Paolo was quite unpleasant.. we spent as day there and quiockly decided to head off to Rio. We arrive in the neighbourhood of Botafogo (or lovingly called 'Buttafucko' by some.... well me that is) in a nice hostel which overlooks the beach of Botafogo to one side and J.C. on the other..

The larger cities in Brazil are not famed for their safety and we really noticed that (not personally thank god). The evening we arrived in Rio we were talking to an American guy and he told us how he had been robbed the night before.. We went out that night to 'Lapa' which is a wicked place to see and be seen (very Brazilian thing to do) and witnessed another two robberies and had our first experience with teargas (ouch).. but before anybody starts to freak out: nothing happened to us.

In Rio we decide we should do something about our anti-social colour (extreme whiteness) and go to the beach.. The hostel lady really emphasises the fact that we should lather up on the sunscreen, this due to the fact that we are giving off light.

We had a hard time spotting somebody whiter than us on Copacobana beach.. in the end we did, but unfortunately he was english and so that doesn't count.. The beach is really great fun. Everybody is there to see and be seen and I must say that as a guy you get quite a low self asteem when you are on there beaches in Rio.. All the guys are nothing but muscle.. I must add though that EVERY and I mean EVERY woman on the beaches of Rio wear thongs.. It is absolutely hilarious. It doesn't matter how large the bottom is, they will find some piece of fabric that will hold it.

Anyway had a blast in Rio.. went to visit good old J.C., spent a few days chilling on copacabana, ipanema and the rest.

Sleeping has been eventfull to say the least.. In Rio we were in a 20-bed dorm and has some fat fuck who snored like a freight train.. We ended up sneaking into the airconditioned dorm just to avoid having to listen to Jabba the Hut have his way with our eardrums all night long..

Next we made our way to Ilha Grande, which is an island off the Brazilian coast which resembles Thailand quite a bit.. Here we trekked through the jungle and visited pristine beaches.. We slept in a camping here which was very fun, but needless to say we had a tent next to as family who had a newborn child (why I ask would anybody sleep in a tent with a baby?) So from Jabba the Hut we go to screaming 5 month old.. Jippie.

We have now made our way to Puerto Iguazu, which is in Argentina. The reason we are here are the Iguazu waterfalls.. Google it if you have time, cause they are beyond imagination.. absolutely wonderfull. They (apparently) make the Niagara waterfalls look like a splashy puddle.. We have been exploring them now for two days and our next destination is Paraguay for a couple of days..

Hope everyone is well and keep us informed about everything would ya? don't get onto the internet very often, so all news is welcome!!!!

We have also decided that we will inform everyone who is interested about the different beers that the countries we visit have to offer

BRAZIL
SKOL--> 6.0 most famous and most popular but why?! does not live up to expectations.
Itaipava--> 8.5 winner of Brazil. cheap and jummy
BRAHMA--> 7.0 nothiong special, not bad though. The more Brahma's you have the better it gets..

• 01 Maart 2008 - 11:41

Dapappyman:

Wonderful stuff guys, congrats on the photos, there lies talent. Glad you are now giving off a little less light and have so far only been threatened with robbery, violence, theft, death and destruction (as distinct to living it personally). Liked the tear gas... Try to keep it all at arms length will you... you know, newspaper reporter style. Us parents would hate to lose our (considerable) investment.

Love ya. e-mail to follow.
    Hey Crawford, familiar shit?

• 01 Maart 2008 - 12:07

Inge:

Ziet er fantastisch uit en echt geweldige foto's. Wish I was there, ben zo jaloers. Geniet er van en ik mis je!

Kus

• 01 Maart 2008 - 13:38

Nicolet:

Ben jullie site aan het promoten. Wat gaaf allemaal ben super jaloers joh. We gaan met spanning as woensdag afwachten jullie komen nu al regelmatig in beeld. Heel veel plezier een vriendinnetje van (Argentijnse) vertrekt in (helaas) April voor vakantie naar Buenos Aires ze had jullie anders zekers nog heel wat meer kunnen laten zien.

dikke knuf Nick

ps: wel voorzichtig zijn met al die rovers hoor :-)

• 01 Maart 2008 - 14:37

Pam:

Jeetje wat ziet dat er cool uit!!! Echt geweldig!Heel veel plezier makkertjes!!

Dikke Kus

• 01 Maart 2008 - 16:12

Charlotte Olthoff:

Jo, ouwe globetrotters!!! Te gekke verhalen, ga het bijhouden! Ga ook klaarzitten met popcorn en cola voor de buis om jullie avonturen te volgen. Heel veel plezier en een dikke kus. Lot

• 01 Maart 2008 - 16:37

Pat:

Lucky buggers. It sounds fabulous (well maybe except the parts about murder and mayhem). Enjoy, be safe, and stop making me sound like some kind of drug peddler - it was only Excedrin P.M., fachrissake!
    XXX Mom & Jim

• 02 Maart 2008 - 10:01

Wendy & Bruno:

Hey!! Ziet er ongelooflijk uit!! Heb Bruno zelf zo ver gekregen om toch naar Florida te reizen! Kijk er zeker en vast naar uit maar ben toch zooooo jaloers op jullie! Morgen begint Peking Express bij ons!! Ben benieuwd ... We zijn 24 maart uitgenodigd voor een fandag (fietshappening) van VT4!! We moeten daar even de bekende vlaming gaan spelen samen met alle andere! Hilarisch!! Geniet, enjoy en wees voorzichtig! We'll keep you in touch!! Big hug XXXX

• 02 Maart 2008 - 10:34

Witte Benen:

Klinkt allemaal top! Gelukkig te horen dat er mensen zijn die witter zijn, kom ik met mijn witte benen goed weg...

maak ze gek daar, oja ps voor de ambtenaar, ik zal aan je denken als ik volgende week in z-frankrijk zit...

• 02 Maart 2008 - 12:11

Juut:

hey schatjes,

hier even een bericht vanuit het ow zo spannende NL. Ik vroeg me al af wanneer jullie iets lieten horen en bedacht me ineens dat jullie nog niet zo lang weg zijn (lijkt al lang dus). maar goed Gyan en ik hebben het verhaal gelezen en hij herkende er veel van. Gelukkig hebben jullie de eerste weken letterlijk en figuurlijk overleeft. Mar kijk je prive mail want heb veel te veel te vertellen. Ow ennuuh we hebben met 10 man een date en gaan met z'n alle de aftrap van peking bekijken bij Saar thuis.

Xje gyan en ik

• 02 Maart 2008 - 13:48

Bente:

Heej chickje!!
    Wat een verhalen allemaal zeg, echt bizar!! Ben benieuwd naar de Argentina stories, krijg er ook steeds meer zin in!!
    Genietse!!
    koes bente

• 02 Maart 2008 - 18:33

Dana(dochter Odette):

heej marlinde en co

echt super mooi die watervallen
    ik heb ook tegen iedereen uit mijn klas gezecht dat ze woensdag moeten gaan kijken. ik hoopp dat je niet word beroofd of andere griezellige dingen. ik zou zeggen geniet er van en drink ze.

groetjes dana

• 03 Maart 2008 - 12:37

Cathy En Romke:

Ziet er allemaal weer geweldig uit, stelletje geluksvogels. Foto van het Christusbeeld in Rio is prachtig! Gaan woensdag na het sporten voor de buis hangen, want we zijn vreselijk benieuwd. Let op elkaar, liefs

• 03 Maart 2008 - 17:54

De Ambtenaar:

Wrede avonturen daar!!! hier is het uitzicht vanachter mijn kantoorraam op 4 hoog nog steeds hetzelfde...ben wel al namen aan het geven aan de ganzen in de sloot.

• 03 Maart 2008 - 19:54

Vin:

Yo Sister en Co enzo. Geweldig idee om een bierdagboek bij te houden! Ik stel voor dat Co er ook nog een cigarendagboek bij gaat doen!!! Verder alles goed! Uiteraard ga ik ook woensdag kijken naar Peking. Ben erg benieuwd. Coole foto's trouwens. Alleen die ene kan echt niet.......jumpen is zooooooooo 2007!!!! Dat weet je toch!

Vincent

• 03 Maart 2008 - 22:05

Francis:

Ha Marlinde en Co,
    Super zeg die foto's. Ik wist dat het erg was in San Paulo maar zo erg. In ieder geval pas goed op jezelf. Enne, woensdag zit ik met de kids voor de buis. liefs en dikke kus Francis

• 04 Maart 2008 - 13:14

Clairetje:

Hee lieve Mar & Co,

Wat een verhaaltjes so far en jullie zijn nog maar net vertrokken! De foto's zijn ook echt gaaf om te zien, zo kunnen we jullie avonturen toch een beetje meemaken :) En dat bierdagboek, wat een top idee!
    Morgen gaan we Peking kijken, ik ben zoooooo benieuwd! Dat wordt hilarisch met alle chickies..
    Geniet er lekker van!

Kus Clairetje

• 05 Maart 2008 - 15:00

Stephan:

Buongiorno Marlinde & Co,

Mooi begin om jullie reis te beginnen! Laat Rio en Sao Paolo maar snel achter je! op naar de andere mooie bestemmingen. Vanavond ga ik naar jullie kijken (pekingexpress)....:) veel plezier met het vervolg van jullie reis!
    Ciao
    Stephan

• 13 Maart 2008 - 20:27

Van Doorn:

gisteren met Le Berry op de bank met pizza jullie eerste escape gezien. Verwachting: volgende week exit....? Plezier daar in al die landen. Stinkjaloers maar gelukkig niet in het stadium dat ik ganzen van namen ga voorzien!Tot in Vietnam!

• 13 Maart 2008 - 22:51

Nathalie:

Wat een leven hebben jullie!! Prachtige foto's, heerlijke verhalen, echt genieten. En die onbetaalbare grijnzen op jullie gezichten... Heerlijk!!
    Hele dikke kus vanuit de Scheveningse Jungle,
    Love ya,

x Nathalie

• 14 Maart 2008 - 18:20

Inge:

Chick! Ben de afleveringen van PE aan het downloaden voor je.. (via piratebay), zal ze op een cdtje zetten voor je!