Road Trippin in Kiwi-Land - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marlinde & Co - WaarBenJij.nu Road Trippin in Kiwi-Land - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marlinde & Co - WaarBenJij.nu

Road Trippin in Kiwi-Land

Door: Marlinde & Mark

Blijf op de hoogte en volg Marlinde & Co

28 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

FOR ENGLISH SCROLL DOWN

Hey guys!

Hoe is het? Sorry hoor, maar daar zijn we weer! De twee weekjes Nieuw Zeeland zijn alweer om! We zullen het deze keer kort houden want onze vlucht naar Hong Kong gaat zo.. Hopelijk genieten jullie van de pics! En ja.. we hebben de storm dus overleefd!

Nick en Eva (from England/Scotland) hebben ons met hun aanwezigheid vereerd op dit tripje. Ze kwamen 1 dag na ons aan dus wij hebben op hun gewacht in Auckland a.k.a Shithole! We zaten de eerste nacht in een zwaar deprimerend hostel. Toen Nick en Eva aankwamen zijn we meteen op auto jacht gegaan en reden we met een station wagon een paar uur later alweer weg!

Omdat wij maar 2 weken de tijd hadden en Nick & Eva 4 weken hebben we besloten alleen het Noorder Eiland te doen. We hebben basically een loop gemaakt en eigenlijk was de grootste highlight de natuur. Alle cliche's zijn waar.. Nieuw Zeeland is adembenemend mooi!

De tweede nacht kwamen we toevallig terecht in een holiday park en tot onze grote verassing hadden ze hier 4 verschillende natural hotpools. Zoals jullie weten is N-Z nu ijskoud en als je dan om 10 uur 's avonds met je wijntje in een hotpool zit kan ik je vertellen dat je op zo'n moment heel gelukkig bent.. Na deze avond hebben we dan ook de hostels gelaten voor wat ze zijn en namen we niet met minder genoegen dan een Holiday Park met Spa.. je bent een flashpacker of je bent het niet..

Wat hebben we de afgelopen twee weken eigenlijk uitgespookt?! Uhm.. eigenlijk hebben we alle highlights van het Noorder Eiland bezocht wat eigenlijk vooral bizarre natuur is.. We zijn naar Waiotapu geweest wat een zwaar actief vulkanisch gebied is (zie bijvoorbeeld de foto van de Lady Knox geiser die even ontplofte). We hebben Cathedral Cove bezocht, 1 van de mooiste stranden ter wereld bezocht, no kidding! We zijn naar Waitomo gegaan wat bekend is van de grotten met glow-worms waar we een nacht wandeling hebben gemaakt om de worms te zien..
Nieuw Zeeland is natuurlijk thuis in de extreme sports dus zijn we een burg afgeluged in echt mega enge karretjes.. (waar ik natuurlijk weer bij de finish omver ben gereden door een paar pubers)

Drawback was toch echt het weer.. Ik raad iedereen die Nieuw Zeeland wil gaan bezoeken toch echt aan om in de zomer te gaan. Het heeft op 1 dag na elke dag wel een paar uur geregend plus het is natuurlijk ijskoud.. We zijn naar een ski gebied gereden omdat we wilden gaan boarden, maar het weer was zo slecht dat de liften gesloten waren.. Jullie hebben vast wel op het nieuws gezien dat het Noorder Eiland de zwaarste storm in 10 jaar heeft gehad.. Daar zaten wij dus midden in met ons wagentje..

Het was een fantastische roadtrip, je zit echt de hele tijd te oewen en te aaahen! Maar nu op naar Azie! Last but BEST!!

Njoy de zomer!

XXXXXXXX

Hello all..

It has not been that long since we have put something on the site, so this message will not be all too long.. We are getting ready to leave for Hong Kong where we have a flight the next day for the philippines..

New Zealand has been terrific albeit a tad cold and wet. After arriving in Auckland we met up with Nick and Eva, who we met first in Fiji and later in sunny Australia. They were due in New Zealand the day after us and the four of us had decided to travel the north island together and so we rented a car together. Our days were spent driving from place to place (in the rain), admiring the beautiful landscape and scenery (in the rain) and having a merry old time (you guessed it: in the rain)..

We walked on stunning beaches, hiked quite a bit, visited a volcanic area.. rode a luge on wheels, went into caves looking for glowworms, drank a surprising amount of goons once again (you would have thought that we would have learned our lesson) and generally had a great time.

We are about to end our Pacific part of the adventure and are now heading into Asia. We had a great here, but we are really ready to leave. It is time for a little culture and lack of anemities..

Hope everyone is doing alright and keep us posted on life would ya?

Cheers,

New Zealand Beer Diary:

The Kiwis are not famous for their beer and I guess there is a reason for that: it is not something to write home about. Do not get me wrong, the beer is definitely drinkable and even pleasant at times, but the beer-lover should not come here with high expectations.. Another big faux pas is the fact that New Zealand beer is typically no stronger than 4%....

Red Lion - 7 Very average beer, but nice altogether.
Tui - 7,5 Refreshing and tasty. Probably the winner of New Zealand.
Steinlager - 6 Cheap and therefore tastes accordingly.
Rheineck - 5 Need I say more?
Whaikato Draught - 7,5 Nice beer. Exotic name and a pleasant aftertaste
Castle Point -6,5 An amber beer, but it doesn't taste like an amber beer.

p.s. We are really looking forward to San Miguel Light in The Philippines ;-)

• 28 Juli 2008 - 08:00

The Old Spook:

Good stuff, you clearly needed a wash in NZ rain. But it looks magnificent and sounds like you made good friends and had a fine time. Beautiful photos too. All's well in NL. Enjoy the trip to the Philippines and stay out of trouble.
    XX

• 28 Juli 2008 - 08:23

Els:

Lieve Mark en Marlinde,

wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Heb ook net jullie vorige verhaal over Australie gelezen. Heb weer helemaal heimwee! Dat Whitehaven Beach was niet normaal he? Bizar mooi!

We missen jullie enorm op het Plein alhoewel het weer veelal klote is. We kijken er naar uit jullie weer te zien!

Veel plezier in Azie!

Kus Els (en Alex natuurlijk)

• 28 Juli 2008 - 10:11

Inge:

He lief, weer geweldige foto's en verhalen. Vanavond heb ik ook eindelijk vakantie dus ben druk bezig met inpakken. Geniet er nog van en ik schrijf je een email zodra ik terug ben (18 aug..)
    Dikke zoen en ik mis je

• 28 Juli 2008 - 15:50

Daf:

Woowww wat een mooie foto's, geniet er van!
    Kus aan co
    xxx daf

• 28 Juli 2008 - 20:28

Cathy:

Op het ogenblik is het hier 20 graden in de nacht, dus heel wat heter dan bij jullie daar, maar Azie zal vast wel weer de nodige zonneschijn geven. Bij Inge was het weer heel gezellig, de markt weer afgestruind en pastas van Salvatore gegeten. Die twee zijn nog steeds gelukkig met elkaar en vertrekken vanavond eindelijk richting Sicilie. Dat hebben ze wel verdiend na al het harde werken. Aan het eind van dit jaar komen ze weer richting Nederland , wisten jullie dat al? We zijn benieuwd welke landen jullie in Azie gaan bezoeken, we kijken uit naar de fotos en verhalen .Liefs

• 29 Juli 2008 - 01:42

Wendy Makin:

Hi Guys
    Great to hear from you again.Pity you didn't have the best of weather in N.Z. but as you've found out there is a reason the country is so lovely and green- Lots of rain!
    I'm sure after the cold wet winter weather you are very much looking forward to the warm Asian sun.
    Have fun and keep safe
    Hugs and kisses
    Wendy and Geoff

• 31 Juli 2008 - 01:56

Gunter:

Weer mooie foto's!!! Wil ook zo graag naar kiwiland!! Jammer dat het boarden daar niet gelukt is moeten jullie toch weer naar la douce france voor de neige hahaha... mssl

• 31 Juli 2008 - 09:21

Evita:

He schat en Co!

Wat een mooi foto's, heel gaaf! Het is iedere keer zo bijzonder wat jullie meemaken! En fantastisch! Ik vetrek trouwens as zaterdag naar Thailand voor een maand! Ik ga Su daar ook meeten, heb ik echt veel zin in!